onsdag 27 oktober 2010

Fiat 500




Hur använder och ser ni på en bil? 
Transport A till B, upplevelsemaskin?



Förra veckan såg jag en sån söt liten bil. Det var nya Fiat 500 i pärlemorskimrande vitt. Verkligen jättefin! Och jag fick genast habegär ( inget illa menat mot min trotjänare Torpedo, en älskad Volvo 740 ). Om jag har förstått det rätt är nya 500 designad för att föra tankarna till denna modell som introducerades redan 1957. Man ser helt klart likheterna. Ps. visst är kvinnan bredvid tjusig!







En svaghet för gamla reklamfilmer- och affischer,
gjorde att jag bara inte kunde låta bli att lägga till detta klipp.
Nostalgi de luxe!







Jag tycker att det är så svårt att veta vad man ska ha för bil. För mig som pendlar är det viktigt med en skön och säker bil. Samtidigt vill man inte att den ska vara för dyr och dra för mycket bensin. Hittills har jag bara kört på och är väldigt känslomässigt fäst vid min Torpedo. Men jag inser också att den dagen kan komma då den får gå i pension ( är faktiskt inte riktigt lika pigg i uppförsbackarna som de andra bilarna på E6:an ) och bli andrabil. Men tills dess får jag fortsätta att njuta av min gamla vän och samtidigt hålla ögonen öppna efter nyare modeller :) Och ja det är OK att spana efter nyare fräschare varianter när det gäller bilar!



Ha en skön kväll!
Kram



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥