lördag 14 augusti 2010

Stros på stan



Hej igen!

Det blev ingen blåbärsplockning men väl en promenad i stadsdjungeln.
Jag gillar mest att gå längs gatorna som ligger lite väster om Avenyn...typ Magasinsgatan och härliga Viktoriapassagen där Pandora, Granit, Filippa K och superbra kaffebaren Da Matteo ligger.




Granit är verkligen väldigt bra på små smarta lösningar som gör vardagen lättare. Om man som jag bor på 36 kvadrat, uppskattar man allt sådant otroligt mycket. Fick nästan ett smärre utbrott i morse när jag först inte hittade en sjal ( antagligen bortstädad inför visningen ) och sedan inte fick igen min strumplåda AAAAARRGGGGHHHH!



 
Da Matteo finns även på Magasinsgatan och de har en jättehärlig uteservering med avslappnad atmosfär.




En både bra och dum grej är att man på hemvägen från stan passerar Oles Döttrar
Just nu vill man spara pengar till huset och vill inte lockas av allt vackert de har. Här står jag framför den jättefina klänningen från Branting som jag så gärna skulle vilja ha. Provade den faktiskt idag på Charlotte och den var ännu finare på!


 

 Nu blir det räkor och massa gott till innan vi ska iväg på en Kulturkalaskonsert!

Kram ♥



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥