onsdag 4 augusti 2010

Morgonmålning och maränger




Godmorgon!

Efter ommålningen i vardagsrummet har fixarsuget suttit i och igår kväll tyckte jag att det var dags att fräscha upp en gammal duxfåtölj jag fått av mormor och morfar. Jag tycker att designen är jättefin men att den sett lite sliten ut så därför...

...fram med färgen och börja måla!



Det var lite pilligt vid armstödens fästen men jag hoppas att jag fick till det!

Jag var så ivrig i morse att jag glömde att byta från min nya Elvine-t-shirt med coolt tjejtryck på bröstet. Som tur var gick det hela bra ♥

När jag ändå var i farten igår blev jag sugen på att göra maränger tills imorgon då finaste S och J ( även kallade klubben ) ska komma på lite försenat fördelsedagsfirande.




Jag hittade ett recept på Tasteline som var superenkelt.
Ooch efter att ha tjuvsmakat kan jag säga att det var kanon! Marängerna blev precis sådär frasiga på ytan men sega inuti, som jag gillar.

Marängrecept
3 äggvitor, 3 droppar ättika, 2 dl strösocker
Vispa vitorna med 1 dl socker tills det blir ett hårt skum.
Vänd ner den andra dl socker och spritsa ut på bakplåtspapper.
Grädda i mitten av ugnen i 100 grader i ca 60 min.

Klart!

Ha en skön dag i solen!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥