fredag 27 augusti 2010

Fredagslåt no.5

THE HARDER THEY COME...
....THE HARDER THEY FALL. ONE AND ALL!

Dessa rader sjunger Jimmy Cliff och syftar på det levnadssätt, som föddes ur klasskillnaderna på Jamaica. Ni har säkert sett filmen eller hört covern med Madness eller Joe Strummer men jag gillar originallåten bäst! 

Först hade jag tänkt välja I´m on top of the world med Sahara Hotnights för att det är just så jag känner mig nu, efter att ha skrivit på kontraktet för försäljningen av lägenheten och därmed blivit temporärt rik :) Men så blev jag plötsligt lite ödmjuk och påmind om att jag efter husköpet kommer att bli mer fattig än innan igen, så därför mina vänner....kom ihåg att: The harder they come, the harder they fall!





Happy friday!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥