måndag 12 juli 2010

Vinfångst och shoppingfynd



Idag är det verkligen väldigt, väldigt varmt!  Vad passar då bättre än att unna fossingarna tunna sandaler som knappt känns? Till det tog jag idag ett par väldigt ballongiga haremsbyxor som jag köpte i Calvi på Corscia förra sommaren.

Har ni någon gång köpt något supersnyggt utomlands som sen sett lite halvok ut hemma? Precis så var det med de här byxorna! Fast nu när det nästan känns som utomlands här hemma passar de fint. Dessutom tycker jag väldigt mkt om dem för de är fantastiskt sköna och jag blir helt glad av att bli påmind om den vackra ön i Medelhavet.




Utrustad med svala sommarkläder var man redo för att se vad för fynd som fanns att hitta i hemstaden. Det första blev två viner som ska vara väldigt goda. Det röda Palazzo har jag druckit och det är kanon med tanke på det facila priset 49 kr. Det andra, rosévinet, är oprövad mark, är det någon som testat? 



Sen upptäckte jag ett märke jag inte sett förut: MAISON SCOTCH. De hade verkligen väldigt mycket fina kläder i skön kvalité och avslappnad, laid-back-stil. Jag fastnade direkt för en klänning som mamma insisterade på skulle bli en födelsedagspresent -väldigt snällt! Men precis när vi skulle lämna affären såg jag även ett par oemotståndliga chinos.



Jag föll direkt för den härligt ljungrosa färgen och alla fina detaljer
Skärpet följde med som en bonus ♥




Kolla knappen, som ett gammalt sjörövarmynt.  




Nu blir det till att svalka sig på balkongen.

Skepp o hoj!

1 kommentar :

  1. Hej där!

    Har också provat det röda vinet, det är verkligen gott och prisvärt. Har faktiskt några flaskor på lager som säkert kommer till användning snart.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥