tisdag 13 juli 2010

Blixtar och dunder

Var det någon mer än jag som hade svårt att somna igår för att det blixtrade och åskade så mycket? En stund kändes det som att ovädret var precis ovanför huset och då var det faktiskt lite läskigt ett tag.


Foto från svenska.yle.fi

Sen vaknade jag halv sex av att det åskade igen... -inte alls roligt! Dessutom skulle jag passa systers hund och var lite orolig för att han skulle vara rädd efter natten, men inte. Han var precis lika godmodig och glad som vanligt



Efter lite hoppande, slickande och svansdunkande dvs helt normalt hundhälsande, slängde han sig på köksgolvet med en duns och somnade. 



Jag blir imponerad av att han så lätt kan slappna av totalt trots att folk går omkring honom och att kaffebryggaren puttrar.




Han är så himlas söt med för mycket hud och överdimensionerade tassar




Såhär gosig och kelig blir man om man får sova en stund. Jag hade inte hjärta att flytta mig efter att han lagt sig på min fot, så det blev till att stå kvar och klia en stund.


Men nu så, nu verkar regnet stilla sig lite och jag ska passa på att ta en joggingtur.

Hej så länge!

2 kommentarer :

  1. Vad söt han är!

    SvaraRadera
  2. Han är verkligen gullig, lika busig ena stunden för att i nästa stund bara lägga sig ner och sova.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥