söndag 25 juli 2010

Så trött, så trött!


Hej på er denna regniga söndagkväll!

Sitter i killens soffa och kan äntligen pusta ut. Jag planerar att sälja min lägenhet och tyckte att några sotfläckar var så stora och fula att jag ville måla om stora rummet. Det är alltså det som vi har pysslat med igår och idag. Och jag vill lova att det känns att man är 31 år! Inte var det väl så jobbigt för fem år sedan?

Men det blev jättefint och nu kan man åka till killens föräldrars sommarstuga i Farhult utan att ha detta målarmåste hängande över sig -TJOHOOOO! Jag har inte alls varit så mycket i Skåne och ser massor fram emot att åka dit!


En liten hemlig gömma i favoritkustorten Fjällbacka.

Tredje semesterveckan väntar nu!


Känner ni ibland så att när man väl kommit igång med att fixa så har man svårt att sluta? Målningen gjorde att jag funderade ännu mer på hur vi kan ha det i huset och jag undrar om man inte kan låna lite idéer från vandrarhem/konditori Prästgården i Kungshamn. Vi var där i onsdags och jag verkligen älskade denna lilla pärla.


Visst ser det lovande ut om man vill ha en stor skummande latte! 

Och om man hellre vill ha te var utbudet hur stort som helst.Kusmi-burkarna är så fina att jag nästan skulle kunna köpa dem bara för att ha som dekoration.








Så klart att Leila finns med på ett hörn


I varje hörn fanns vackra ting som fick mig att vilja stanna där läääänge bara för att kunna insupa allt. Inte dumt med lite ögongodis med :)

Men det fanns även massor av riktigt godis och förutom en räkmacka testade vi äpplekaka och en maräng med cocos och limesmak -mums!



Marängen var väldigt god men bäst är de som är lite sega.

Jag tror att man kan sammanfatta det hela med att 
jag gillar godsaker och pastelliga färger i kustmiljö 
  
Nu blir det i alla fall slappande de luxe innan man packar väskan för att fara till Farhult ♥

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥