lördag 3 januari 2015

Och så kom solen





Oj, vilket härligt väder det är idag!
Solen fullkomligt strålar och den utlovade stormen verkar ha kommit av sig.

Nog för att här har blåst massor men så värst farligt har det inte varit och jag som inte alls gillar oväder pustar ut. För visst är det alltid lite oroligt när det regnar eller blåser mycket? Det tyckte jag inte när jag bodde i lägenhet, men sen jag flyttade till hus känner jag mig mer utsatt och har svårt att sova till oväder. Så när jag och småkillarna tassade upp i morse medan M sov lite till, var det så mysigt att tända ljus och titta Pippi Långstrump medan vindarna bara ryckte lite lätt i balkongens granris.

starli

Och på tal om granris så kände jag att det var på sin plats att föreviga årets minijulgran. Den kanske inte står sig så länge till och man vill ju minnas Sebastians första gran. Lika liten och späd som mitt älskade lillknyte. Och såhär i efterhand förstår jag att vi visst hade kunnat ha en stor gran för Viktor har knappt rört varken kulor eller gran. När blev han så förståndig?

Men nu blir det lekplatsen och premiär för Viktors nya jacka.
Håller tummarna för att han accepterar den...

.KRAM.

PS. den fina kottestjärnan är ett reafynd från MIO. Tips, tips...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥