fredag 9 januari 2015

Bebis krystar hela natten






Precis som rubriken säger så ligger lilleknytet och krystar massor både på dagen och natten. Det känns som att det kanske beror på amningen som inte alls går så bra just nu. Han sväljer en massa luft och är sen jättesvår att rapa. Emellanåt försöker jag att hjälpa honom med windi pysventil men det funkar bara en liten stund och kör man den för mycket stör man ju hans naturliga bajsrutin. Minfom och Semper magdroppar hjälpte inte alls för brorsan som hade samma problem så det orkar jag inte ens testa nu. 

Det enda som hjälpte för Vickis och som också fungerar ganska bra för liten är att pumpa ur mjölken och ge den på flaska. Men vilket jobb det är!!! Jag får se hur länge jag orkar hålla på så.

Dessutom är M sjuk och Vickis halt så vi måste ringa vårdcentralen igen. Vi var där för ett par dagar sedan och då sa läkaren att det inte var ovanligt att barn blev lite halta efter eller i samband med en förkylning men att vi skulle återkomma om det inte blev bättre. Hoppas, hoppas att det bara är det och inget annat konstigt. Det känns som att det räcker nu.


starli


Roligare stunder är då när V kör sin jag-vill-ha-mjölk-dans i köket framför diskbänken. Älskade lille spexunge! Den här åldern är ju guld vad gäller roliga upptåg.

.KRAM.Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥