måndag 21 juli 2014

Sommarfin




Sommar, sol och saltvatten.
Det känns inte längre som att mitt hår är i kanonform (trots att alla säger att det ska vara så tjockt och fint när man är gravid) och på kort tid har jag fått göra en rejäl inventering i badrumsskåpet. 

Ibland får jag känslan av att många produkter funkar hos frisören men inte alls hemma när jag själv står där och ska reda ut mina slingade och solblekta testar. Skitdåligt! Och dyrt! Någon mer som känner igen sig? Men efterhand har jag ändå lyckats testa mig fram till en kvartett som faktiskt funkar för just mitt hår och som gör att jag med minimalt med jobb ser någorlunda representabel ut. Det handlar inte precis om något blankt och fylligt svall, men ändå. Håret luktar gott och jag känner mig fin - good enough!

Hur som så är jag också rätt dålig på att ta mig iväg och köpa dessa fyra trotjänare. Tur då att det finns webbshopar som Lyko. Har ni sett deras nätmagazin? Jag läste just om Jessica Almenäs i nya numret av Mama och HÄR hittar ni även en intervju med henne om hennes skönhetstips. Roligt! Även om man vet att kändisar får lite hjälp på traven med hår och smink så tycket jag ändå att det är skoj att läsa om vilka produkter de gillar bäst. 

...

Nej, nu ska jag sätta fart för idag väntar en liten utflykt till Fjärås bräcka.
Ha en fin dag!

.KRAM.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥