lördag 7 juni 2014

Ett underbart danskt hem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.GODMORGON.

Har ni sovit gott?

Efter att ha somnat ovanligt tidigt (måste vara de senaste veckornas tumult som äntligen tagit ut sin rätt) sov vi som små barn alla tre. Och det är ju hur skönt som helst! Men med en tidig och djup sömn följer även ett litet grus i form av en extremt morgonpigg busunge som började ropa på oss redan innan klockan hann slå fem. Puh!

Så nu sitter vi här vid sjutiden och börjar redan fundera på om det inte är dags för lite fika/mellanmål. Kanske inte det jag tänkt men ändå himla mysigt för solen skiner och kanske ska vi åka ut och provköra bilar idag. Vi behöver verkligen en kombi och funderar på en Passat. Om ni har någon erfarenhet av en sån får ni väldigt gärna kommentera.






Under de här tidiga morgontimmarna har jag även slösurfat  fina hem och stötte på det här nybyggda huset i Danmark. Visst ser det sommarhärligt ut!? Man kan knappt tro att det är nytt. Känslan är mer nyrenoverad och jag plockar godbitar som sittpuffen och mattan till min inspirationsmapp.






Jag blev även lite kär i idén att ha bordslampor på en köksö.
Och bänken vid handfatet sen... Så himla speciell och charmig. Kanske ett framtida projekt!

Nej nu är det dags att skaka sömnen ur kroppen och sätta fart på riktigt.
Här ska ätas jordgubbar med grädde innan dagens långpromenad.

.KRAM OCH FIN DAG.

Alla bilder är lånade från Femina.dk

1 kommentar :

  1. Underbart fint! Precis så skulle jag kunna tänka mig att ha det i ett sommarhus :) Sommarkänsla på de bilderna. Hos oss blev det också en inomhusdag på Nationaldagen. Vilket rusk! Idag skiner solen igen:-)
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥