måndag 3 mars 2014

Prenumerationslycka



Jag har alltid älskat att ha tidningsprenumerationer. Delvis för alla erbjudanden och presenter (jag har verkligen jättesvårt att stå emot om man får saker som biobiljetter, en fin mascara eller bodybutter), men mest för att det är så roligt att upptäcka att det inte bara ligger tråkiga räkningar i brevlådan utan att där också finns en glammig tidning. En stunds lyx med inspiration och fina bilder. Modetips och snapshots från vackra hem. Recept och resegudier.

Jag gillar det mesta och brukar nästan alltid ha en eller två prenumerationer som rullar. Men sen Viktor föddes har det inte blivit av att jag förnyat någon och nu när han är så mycket lättare saknar jag mina gamla älsklingspauser. Därför tänkte jag att det nu är dags att beställa ett par tidningar....

Mama känns självklar för att den har allt som just nu rör sig i mitt liv (bebis, barn och lite bebis till men även massor med mat, kläder och personporträtt som är kanon). Det känns som att den är en av få tidningar som inte bara fokuserar på barn utan även på mig som mamma och kvinna. Men jag skulle också vilja ha någon mer allmän tidning typ Damernas värld eller Elle. Fast jag är egentligen lite trött på dem. Kanske Femina eller Plaza kvinna? Det känns som att det går i vågor vilken tidning som är bäst så jag får väl spana in vilka som verkar vara inne i ett flow just nu. Jag var inne hos Tidningskungen och tittade men kunde inte alls bestämma mig. Har ni någon favorit att tipsa om?

.STOR KRAM OCH FIN START PÅ VECKAN.

1 kommentar :

  1. Det där är verkligen svårt. Jag kör alla i perioder.
    Mama kanske för dig? Och Family Living?
    Dem har jag lämnat lite, Ella har blivit sååå stor det senaste året så jag känner inte riktigt att jag är i målgruppen längre. Jag är inte småbarnsmamma längre. Femina är lite småtråkig tycker jag. Har svårt att hitta en tidning som är helt rätt. Plaza Interiör har jag haft i två år nu men det är mest bloggares hem i den. Finns ju på nätet också ävenom det är kul att se andra vinklar och läsa mer om personerna bakom bloggen. Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥