måndag 20 januari 2014

Pizza som den bör ätas: Med vänner



Det känns som att jag har ätit min beskärda del av goda pizzor genom åren.
"Äkta italienska" direkt på plats med rutiga dukar i städer som Neapel och Rom.
Tjocka, ostdrypande slices i NY och så de goda sommarpizzorna hemma på grillstenen.

Men det jag inte visste var att de kanske allra godaste pizzorna hittas en bit utanför Kungälv, hos vännerna på landet. I deras hus finns en vedeldad ugn i källaren och där gräddades dessa skönheter igår. Det var verkligen supermysigt att ses och varje gång vi skiljs åt tänker jag att det inte får gå så länge tills nästa gång.




Idag är det dock vardag igen och även om det låter trist kan jag tycka att det är skönt med rutiner. Barnvagnspromenader, lek och mat varvas om vartannat och det som förgyller min dag idag är ett strålande vinterväder. Luften är frisk och snön knarrar och jag vill bara gå och gå. 

Men efter ett tag blir man ändå frusen och får gå in och dricka té.
Visst är det fint det med!

4 kommentarer :

  1. Heja vardag. Även om helgerna är fina!
    Alltså pizzan ser ju himmelsk ut! Skulle jag vara i närheten av en sån skulle jag smocka i mig sanslösa mängder=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Låter som den godaste pizzan. Medbästa sällskapet. Kram

    SvaraRadera
  3. Hemmagjord pizza slår allt o den här ser syndigt god ut....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Hemmagjord pizza är ju utan tvekan den bästa och att äta den med goda vänner är ju svårslaget!

    Kramar Bella

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥