söndag 1 december 2013

Första ljuset är tänt




I år har jag längtat extra mycket efter advent för nu finns Viktor och allt känns som på nytt igen.
Det är helt otroligt vad mycket som ändrats sen den lilla busungen kom till världen och något av det största är att jag plötsligt ser allt med andra ögon. Så är det även med julen som åter känns sådär extra glittrande och magisk som när man själv var liten.

Jag tjuvstartade med pyntet i veckan men ändå känns det inte riktigt som att det finns tillräckligt med ljus och grönt. För så är det nu när det är mörkt, jag vill ha massor av ljus och värme och glöggdoft i bästa Adolfsson/Falk-stil. Och idag vill jag dessutom ha det extra ombonat och tryggt för lillskrutten är väldigt, väldigt, förkyld. Natten var inte nådig och efter en första orolig halva med honom på bröstet somnade vi tillslut i några timmar. Jag hatar när han inte mår bra och blir så glad när man ändå på morgonen kan locka till ett matt litet leende. 

Så nu blir det bebiskramar, nässnyt och adventsljusstittande i väntan på bättring.

.KRAM.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 kommentar :

  1. mamma/mormor01 december, 2013

    Fina bilder på advent!
    Hoppas Viktor snart blir bättre för det är ju inte så lätt när man är så liten att vara förkyld.
    Med mammas och pappas omsorger blir det säkert snart bättre.

    Kramar till er alla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥