fredag 22 februari 2013

Om magical pregnancy unicorns




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...Igår var M och jag på den första föräldraträffen.
Lite pirrigt och spännande att träffa par i samma situation, bra vad gäller informationsbiten, men aningen nedslående när man tittade sig runt i rummet på de andra deltagarna. Hur fanken kunde de se så svala och bekvämt eleganta ut? Snygga gravidkläder, smink som sitter där det ska och superfint hår - detta trots att de precis som jag jobbat åtta till fem! Jag fattade ingenting! De sa att graviditeten knappt påverkat dem annat än att de inte längre kunde shoppa vad de ville. Ok, det där med shoppingen håller jag med om, men det är ju bara en pyttedetalj jämfört med foglossningar, flodhäststånk i minsta uppförsbacke och sängstup vid åtta.

Så förstod jag. Jag har hamnat i en föräldragrupp med magical pregnancy unicorns där jag utgör undantaget med stora likheter med Elizabeth Banks rollkaraktär i What to expect when you´re expecting....slightly less elegant. Jag antar att det bara är att gilla läget och påminna sig om att det omöjligt kan vara så att alla är som enhörningarna i min grupp. Men tills nästa gång, då ska jag iaf ha min någotsånär gravidsnygga klänning, blankputsade stövlar och nykollat smink.

Och just det....nykissad och med insmord mage så att man inte behöver sitta och smygklia sig som en apa ska jag också vara. Så det så!

KRAM

.PS.
Tack alla för era kommentarer. Är bara lite dålig på att svara.
Jag kan inte riktigt göra Kias peta-hål-i-benet-trick men det kanske kommer.

4 kommentarer :

  1. Men vännen så rolig du är,hi, hi. Känner sååå väl igen mig, kan inte vara klok som genomlidit 3 ggr. Kände mig bara klumpig, tjock och totalt osexig ,och foglossning från 6 e månaden, hmmmmmm.
    Men jag lovar dyrt och heligt att belöningen är mödan värd!❤
    Ps. Babyolja på magen var min bästa vän. Ds
    Stor kraaaaam Lotta

    SvaraRadera
  2. Du är så skönt ärlig och skriver så underhållande, tror du är som de allra flesta gravida, du måste hamnat i någon onormal grupp eller så var de andra inte tillräckligt modiga att berätta hur de egenligen mådde och upplevde sin graviditet :)

    Ta hand om dig!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Men ÅH så kul för er, STORT grattis! Det är det bästa som kan hända i livet, att få ett alldeles eget barn! Vilken vecka är du i? ÅH vad glad jag blir för er skull:)

    STOR Kram

    SvaraRadera
  4. Den filmen var riktigt bra, jag fick skratta en hel del!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥