söndag 26 februari 2012

Söndagsbröd




Vilket väder vi har haft idag!
Solen har strålat och lockat till årets första utelunch.

På söndagar tycker jag också om att göra något litet extra på kvällen.
Det behöver egentligen inte vara så avancerat utan bara något annat än den vanliga yoghurten. Idag blev det så tomatsoppa  och småbullar och på samma gång fick jag inviga den nya brödkorgen från Nyblom Kollén. Hur fint som helst och för en stund fungerade det som tankeavledare från vår bortsprungna lilla kise. Det kan inte hjälpas men hjärtat känns som att det ska brista. På bara några veckor har jag hunnit fästa mig så vid henne och jag dör lite när jag tänker på att hon ändå är ovan att vara ute och att hon säkert är kall och hungrig. Fy, inte kul alls!

KRAM PÅ ER

6 kommentarer :

  1. Jaså, hon har inte dykt upp? Tråkigt..
    Fin brödkorg, ångrade att jag inte köpte en sådan.
    Men det är ju bara att åka tillbaka..

    kramen

    SvaraRadera
  2. Nä men stackars liten...åhh förstår din oro...
    Så himla gott med nybakt bröd!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så härligt det ser ut!
    Vilken snygg textil!


    Åh det gör ont i hjärtat om Lucy. Håller tummarna för attnhon kommer hem snart.
    Katter kan ju vara lite egna och försvinna ett par dagar, det gjorde våra när jag växte upp

    SvaraRadera
  4. Hoppas katten skall komma till rätta.

    Ha en fin måndag

    SvaraRadera
  5. Näää är hon bortsprungen? Sen när?? Såklart du oroar dig, de blir ju som en familjemedlem även de där små kattliven. Hoppas hoppas hon hittar hem till er. Till sitt fina hem där hon är så omtyckt.

    Vilka fina bilder på dig och bullarna, de är som tagna ut en bakbok. Tjusigt!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig brödkorg!

    Och vad kul att jag hittade hit ...
    Ulrika

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥