onsdag 9 november 2011

Vem vill inte åka skidor nu?

Foto: Lexington


Kolla här!

Visst ser det galet fint och mysigt ut? Jag blev så sugen på en liten skidweekend med kaffe och kexchoklad mitt i backen, våffelstugor som doftar vanilj, glühwein och underställ och frusna fossingar och massa härlig frisk luft och må-bra-boosting med snöknarr under skidorna. Jag verkligen älskar den där känslan av förväntan när man precis klivit av liften och ska börja åka.

Vi får se om det inte snart är dags att damma av skidorna längst in i förrådet. Killen har inte åkt just nåt och är lite tveksam men jag är helt säker på att han iaf skulle gilla konceptet. Och det där med själva åkningen, det lär man ju sig, eller hur? :D

Har ni planerat nån skidtur?

13 kommentarer :

  1. Jajamen, det gör man. Hälsa honom det..
    Fast jag vill inte ha snö ännu, inte här iaf.
    Men fjällen är aldrig fel men det kan få vänta lite lite till!

    kram

    SvaraRadera
  2. åhh ja nu vill man upp och åka skidor :)
    Vecka 2 blir det för oss. Hoppas det ser ut sådär då :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är ingen skidmänniska men bilderna ser underbara ut ändå :)

    Du har gjort om lite här på bloggen, eller hur??
    Sidorna är annorlunda, JÄTTEFINT!!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Grymmes grymmes härligt :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. okey okey okey jag erkänner väl då att jag blir lite lite sugen;) ♥ Johanna

    SvaraRadera
  6. Här är det en som blir sugen på snö och skidåkning när jag ser bilder, ser ju så härligt ut!! Var några år sedan jag själv åkte, men blir det en snörik vinter ska jag se till att ta mig ut på en tur i år!

    Hoppas du haft en bra dag!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  7. På väg till och från jobbet så passerar jag en härlig skidbacke. den står utan snö än så länge men snart så :-)

    Jag ser fram meot många åk i vinter.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  8. Åh det ser fantastiskt ut, vi har en bokat en skidsemester på sportlovet och jag satt precis och tittade på skidor till flickorna i en tidning, härligt.

    SvaraRadera
  9. Ja det är en mysig känsla i alpena eller svenska fjällen. Vi brukar åka till Idre på påsklovet men än är inget bokat än så vi får väl se hur det det blir ....om resten av familjen är sugen eller inte, jag är alltid PÅ, älskar att få en vecka med härlig frisk luft!

    Kram F

    SvaraRadera
  10. Vi är inga direkta skidmänniskor, varken jag eller maken. Men jag kan gärna vara med på allt det andra. :-)

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  11. Tokmysigt ser det ut - men OJ så länge det känns till det där! Sade till maken senast i går att det är mer som mars ute än november... Skumt detta (men visserligen en lättnad för elräkningen, haha)! :-)

    SvaraRadera
  12. Visst framkallar bilderna ett sug efter skidåkning. Vi är en riktig skidfamilj där ingen slipper undan ;-) I vinter blir det premiär för lilleman, 2,5 år. Vi har bokat ett hus i Ramundberget för oss och en lika skidtokig familj som oss. Det ska bli jättemysigt! Ser inte minst framemot kvällarna i bastun, gemensamma middagar i underställ efter en härlig utedag. Klart killen kan lära sig på äldre dar, ta det lugnt bara. Varva åken med varm choklad i värmestugan, härliga promenader och längdskidåkning.

    Ha en mysig kväll!

    Kramar från en sjuk och hostig Jessica

    SvaraRadera
  13. Jag vill inte ha snö ännu. Njuter av barmarken (inte minst vid bilkörning) fast tycker att alla plusgrader egentligen inte är bra för naturen. Skidresa - kanske ... för lilltrollet ska börja åka. Samtidigt som längtan till värme är stor under vintermånaderna (stavas Thailand)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥