tisdag 20 december 2011

Shopping och evigt regn



Idag har jag köpt den sista julklappen.
Jag har också bokat tid för synundersökning (ska försöka fota hemlånade bågar imorgon), hittat sängkläder för halva priset och druckit latte medan jag tittade på förbipasserande rödvarma sista-ruschen-julshoppare. Jag gillar sånt, att pausa i virrvarret och att i en lugn liten hörna få ny energi (läs koffeinkick).


Något som jag däremot INTE gillar är det eviga regnandet. Ska det verkligen vara såhär? Med blöta tår var jag bra sugen på att köpa både ett par gortexkängor och en varm, vattentät jacka idag. Men jag tänker att det ju måste sluta nån gång så det får vänta. Jag var ju också redan nöjd så det räckte med nya, fina, påslakan. Ett tips om ni vill ha lite nytt och fräscht i sovrummet till julhelgen är att titta in på Hemtex. Jag älskar deras lakan i percale (nästan lika mkt som BeachHouselakanen) och nu reade de så många fina.


Men just nu väntar sängen med äldre mjuktvättade lakan.
Sov gott så ses vi imorgon!

1 kommentar :

  1. Håller med håller med! Sluta regna nu och börja snöa! Håller pendlaren med om det?? ;)
    Å vad roligt det vore att få se dina olika bågar, du får göra som en röstning. Hihi. Vad spännande!
    Kram Linda

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥