lördag 15 oktober 2011

Frostbiten



Det visade sig att alla de roliga sakerna som jag berättade om igår inte kom ensamma. I de goda budens släptåg kom också första frosten. Och jag gillar! Inte det att det blir kallt så att benhåren ställer sig upp men hur friskt allting känns. Hur morgonsolen gör att trädgården gnistrar och att det nu äntligen känns befogat att elda i kaminen. 


Så jag eldar, dricker te i stora muggar och ser gatan vakna.
Snart blir det dock andra bullar för idag är det utflykt som gäller. Vart är ännu inte bestämt men alla ställen där man kan strosa runt med en take-away-latte med skummad mjölk som nästan pöser över ligger alltid högt upp på min lista.


Ha en fin dag!

1 kommentar :

  1. Fina bilder! Gillar också att det är dags att elda i braskaminen. Och de där älghornen - snygga!!! Hoppas ha några på väg hem till mig snart ...håller tummarna! Har helt snöat in på horn de senaste veckorna.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥