söndag 3 juli 2011

Morgonen efter en grillkväll






Hej alla sunday sunshines!


Hade ni en bra dag igår? Jag hade vad som kändes som en tvättäkta semesterdag med strosande i vår lilla ort, club sandwich vid ån och senare grillkväll med vännerna - galet mysigt och en dag att ha med sig till den där mörka, kalla tiden som nu känns så avlägsen.


Jag skrev tidigare om att jag helt förlorat mig i nya Elle mat & vin och flera av recepten vi testade igår kom därifrån och från en Allas (damtidningarna kan sin sommarsangria och sina smördegssnurror :D ). Lammfärsbiffar med fetaost, koriandermarinerade kycklingspett och vännen A:s supergoda potatissallad följdes av en galet god pavlova som F&C fixade sådär bara i farten - mums! Och vet ni vad det bästa är? Det blev en del rester över så idag väntar ett kalas till :D


Men först lite morgonté och bloggläsande...
Ha en fin dag!







PS. Efter att solen sänkt sig och vännerna gått hem igår....när diskmaskinen var laddad och allt inplockat....då la killen och jag oss i solsängarna och njöt av den tropiska natten - kan man ha det bättre?

2 kommentarer :

  1. Känslan av att inte kunna ha det bättre. Den är fin. Vad härligt!

    SvaraRadera
  2. Gottigt med rester, skönt att slippa laga mat också. Då kan ni ju ligga o koppla av hela dagen. Jag är på god väg o ska göra det nu med, Sommarprataren låter inte så intressant men ska ge henne en chans..

    kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥