måndag 11 juli 2011

En annan oas








Bonjour!


Har ni det bra? Är ni många som är lediga?
Sand mellan tårna eller citykaffe på språng?


Jag bara måste visa bilder från den här mysiga 3,5:an i senaste numret av Sköna Hem.
Hur läckert är inte köket med kakelväggen a la bistrostyle? Och de olikfärgade stolarna och den luftiga planlösningen sen.....j'aime beacoup!







När jag ser det här barnrummet tänker jag lite på Lille prinsen och blir nästan lite nesting-sugen själv med :D Det är så himla mysigt att börja planera ett nytt rum och få slänga alla gamal föreställningar över bord och tänka om.


Jag är en sån som lätt bor in mig och blir nostalgisk när saker ändras för mycket. Å andra sidan gillar jag att flytta runt småsaker och blommor för att på fegisviset skapa lite nykänsla. Jag tycker om att se hur rummen sakta men säkert växer fram och får karaktär. För mig är personligt = härligt och trivsamt :D Sen kan det ju bli för mycket av det goda och hos oss hade det nog inte skadat med en allmän översyn av ex ljuslyktor...vad får ni för mycket av?


Kram, kram

5 kommentarer :

  1. Ja, det köket skulle man ju inte tacka nej till...
    Kram Sonja.

    SvaraRadera
  2. Plock och småsaker, det är saker jag blir trött på. Sen möblerar jag gärna om ofta. Är på gång med en rokad just nu..Har sovit som en gris hela eftermiddagen så här sprutar energin ut genom öronen! Snygg lägenhet...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja här byts vasar, kuddar och små plock ut och flyttas runt titt som tätt. det är det lilla som gör det tycker jag. Kram johanna

    SvaraRadera
  4. Hello goding! Nope, varken sand mellan tårna eller citykaffe på språng...jobbelijobb ett par dar till innan det är dax för nästa semesterperiod.
    Hmmm...så smått börja fundera :) kanske ngt på gång...;) eller bara kul att titta på som inspiration.
    Har inte hört av mig på läääääänge känns det som, men lite här som tar min tid som är så mys, lite kärlek å så där du vet :) Men ville bara säga att dina bilder från Spanien var underbara! Förstår att ni hade en super semester gumman.

    Ha det så gott och rå om varann!
    Kram Loellan

    SvaraRadera
  5. Så himla härliga bilder, ljus och fin lägenhet. Hihi, ljuslyktor är nog den sorten som finns lite för många av här hemma. Jag tröttnar ganska snabbt på dom och då hamnar dom i ett skåp... inte så bara. Har ofta svårt att bestämma mig för vad jag ska ha framme på hyllorna osv. Letar alltid inspiration :)
    Kram Linda

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥