tisdag 12 april 2011

Påskpyssel


Foto: Such pretty things



Låt påskäggen blomma!


Hos fixiga Such pretty things hittade jag en how-to-instruktion för dessa färgglada ägg. Hon gör dem med ägg i papier-mache och trä men jag tror att jag helt enkelt ska vattenfärga kokta ägg och sedan limma på blommor utstansade med en blomfomad hålslag (finns hos Panduro).

Ett annat påskpyssel som jag sett är en krans bunden av videkvistar och vita fjädrar och längst ner i ena hörnet några små plastägg och en rosett. Superfint och vårligt!! Är det ok att kopiera om hon som har originalet till kransidén bor några gator bort? Jag tror det, eller ?


När jag bodde hemma hos mamma och pappa tyckte jag att det var så lustigt att nyheter som en ny brevlådemodell spred sig som en löpeld genom kvarteret och att det sällan dröjde länge innan de flesta annammat trenden och fixat vad det nu var som var nytt och roligt. Femton år senare är jag själv en av djungeltrummarna och spanar helt ogenerat in i grannarnas trädgårdar på jakt efter inspiration och tips. Visst är det fint hur det kan bli :D


Stor påskpysselkram!


2 kommentarer :

  1. Tack snälla...
    Så fina påskägg...kul!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Påskäggen var alldeles underbara!
    Visst söker man inspiration överallt. Tyvärr kan jag inte snegla över till grannen då det är flera hundra meter dit :)

    Det är klart att du ska kopiera hennes krans :)

    Jag önskar dig en härlig onsdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥