måndag 21 mars 2011

Min nya följeslagare






Jag är en Festis....




Minns ni reklamen där folk sa att de var Festisberoende? Så känner jag mig fast med väskor och följaktligen har jag en härlig samling i alla storlekar, modeller och färger. Under det senaste åren känns det dock som att jag bara använder en och samma väska, den som rymmer både penna, näsdukar, kamera, matlåda, frukt, borste, läppbalsam, mobil, nycklar och allt annat livsviktigt men samtidigt inte är så tung att jag får ont i axeln :D




 Så med jag-får-unna-mig-något-extra-pengarna brinnande i fickan och siktet inställt på en ny optimal vapendragare gick söndagsutflykten till Göteborg och jag måste bara säga WOW vad många fina väskor det finns i vår......flera prisvärda och praktiska och andra som man bara kan drömma om, klämma lite på och suckande strosa vidare från.  Efter några affärsvändor, en fika och lite ångest/veleri köpte jag tillslut Burberrys Heymarket small tote. Med sina glada rutor och fina detaljer var den inte svår att falla för och nu står den här bredvid mig och jag är aldeles glad!










Nu ska här lagas ädelostpaj och kanske blir det även en matlåda att lägga i nya väskan imorgon :D 
PS1. chèvreburgararna är på-känn-burgare med en skiva chèvre och denna chilliaioli till. PS2. morgonrocken från Hemtex kan ha tillhört förra årets kollektion för den var på rea runt jul. Hoppas att du hittar den eller en liknande Jessica!



Ha en superfin kväll!
 

14 kommentarer :

  1. Ahhhhh(skriker rakt ut...) Görsnygg väska, jag vill också ha!!!!! Den klär dig verkligen ;-) Matlådorna och söndagspromenaderna kommer att kännas extra bra med den fina väskan.
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Snygg väska! Burberry blir bara snyggare med åren. Den kommer du ha länge!
    Önskar dig en fin kväll!
    kram CC

    SvaraRadera
  3. WOW! Den går inte av för hackor bruden!
    En väska som håller i längden i alla väder.

    Grattis! :)

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg väska. Den går aldrig ur tiden!
    Du är så fin när du fotar dig själv:)

    Trevlig kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Grattis till ditt väskinköp! Jag håller med dig, man kan aldrig ha för många handväskor och de får inte vara för små. Du är dock modig som sätter ner matlådan i den (det vågar inte jag).

    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
  6. Jättefin var den :)

    Önskar dig en fin vecka!!

    Anna

    SvaraRadera
  7. Vilken gojting!
    Den skulle passa bra till mitt nya glasögonfodral, glasögonen med för den delen..
    En sån klassiker du handlat, skitsnygg!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  8. Jösses vad fin! Vad roligt du skriver, nu har jag också byggt upp ett behov av en såsan här finis :)
    Visst kommer du garantera ha den i många många år. Räkna ut priset per tillfälle (PPT) så behöver du inte känna att den blev så dyr ;)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Pappa tackar och bockar! Och jag tackar och bockar! Det är inte så ofta jag lägger ut modebilder men ibland får jag lust att göra det..
    Älskar min rosa tröja!

    Super läcker väska!! Burberry har ju så mycket snyggt! Det är rätt, man måste få unna sig nåt ibland.

    Vad ska du hitta på idag då? Kram kram Maria

    SvaraRadera
  10. hej marie,

    jag skulle vilja fråga dig en grej, men hittade ingen mailadress. Vill du maila mig på vanberlekom@hotmail.com så blir jag glad:)

    SvaraRadera
  11. Men hallå, en promenad vid havet lät ju så tokigt!! Underbart rent ut sagt!!
    Ibland önskar jag att man bodde i en stad nära havet..

    Skönt att höra att man inte är ensam om att få fnatt om nåt är billigt :)

    Kram Kram!

    SvaraRadera
  12. Åhhh, så snygg!! Letar också efter en ny väska, men lite mer slit och släng kanske. Vågar inte köpa nån riktigt fin, för jag är inte tillräckligt rädd om mina...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Tack för alla kommentarer och köppepp! Jag har nog aldrig köpt en så dyr väska (trots att jag inser att det inte alls är dyrt för många) och är ingen märkessnobb alls. Men jag tycker att Burberryrutorna är så fina och precis som Linda säger så blir nog PPT-kvoten rätt låg i längden :D Bra mått det där...ska ta till det i fler sammanhang!

    Jag har faktiskt väskan till jobbet idag och känner mig fin bara av att veta att den står i skåpet bakom mig. Jag bestämde mig också direkt för att inte vara rädd för att ta den i olika situationer (men självklart kommer jag att vara rädd om den). Jag vill ju använda den! Första repan eller fläcken är ju alltid värst så efter den så... :D

    Stor kram

    SvaraRadera
  14. Grattis till den snygga väskan. Det är ju ingen nyhet att du är svag för snygga väskor och vad roligt att du nu har slagit till och köpt denna goding.

    Kram mamma

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥