onsdag 23 mars 2011

Drömhem i Linné?








Hej på er!





Skiner solen lika glatt på er som på mig?
Jag har haft en otroligt rolig jobbdag då jag fick visa framfötterna lite och vågade lita på mig själv. Jantelagen fick fingret och jag bara körde :D Lite heja-heja emellan varven är inte fel och jag kom att tänka på Pippi Långstrumps kommentar "Man måste ta det med kommando". Så rätt hon hade ändå!



Idag tänkte jag visa en superfin lägenhet i Linné i Göteborg, där jag bodde för några år sedan. Det är Alvhem som visar så vackra bilder och jag älskar ljuset och känslan i det här hemmet.










Sovrummet ser grymt mysigt ut och jag gillar den lilla arbetshörnan massor. I min Linnélägenhet fanns en härlig innergård som man kunde ligga och kika ut på. Vid jul, när snöflingorna singlade ner längs huskropparna, kändes det nästan som att man bodde i en saga. I förra lägenheten hade jag istället utsikt över Lisebergs sagoslott och jag kan plötsligt urskilja en viss röd tråd... jag antar att jag i nuvarande huset, som inte är så sagolikt i sig, istället äntligen har min prins och det är bättre än alla innergårdar i stan!









Lite rosa piggar alltid upp och även om det hemma är blått respektive lila som dominerar de två toaletterna blev jag nu sugen på förändring....dam da dam.... :)









 

Charmigt, charmigt, charmigt!
Vem skulle inte känna sig välkommen i den här entrén?


 
Nej nu ska jag piffa lite här hemma och sedan ge mig ut och springa!
Kram på er ♥



3 kommentarer :

  1. Åhhhh så fint!!!!
    Ha en fin KVäll!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  2. Så fint du skriver om prinsen - blir glad i hela kroppen av att läsa :)

    Jag är förälskad i hallgolvet i den där lägenheten. Försöker övertala F att vi ska ha sånt golv i vårt kök. Som en dröm!

    Kramar C

    SvaraRadera
  3. Åh så underbara bilder!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥