måndag 24 januari 2011

Västerås here I am

Juste hotell där man kan få latte till rummet :)




Tjingeling!



Det har jag hört att man säger här i Västerås och "when in Rome...." 
Efter kursen tog jag en promenad och blev genast lockad att shoppa. Halva reapriset, 70% mm lyste i flera skyltfönster och jag hittade genast två superfynd. 







Det är så svårt att motstå väskor och den här gammalrosa karamellen blev min för bara en hundring. Den behövde jag egentligen inte men sockor, trosor och hudkrämer för halva reapriset hos Lindex och Åhléns skulle jag ändå köpa. Hurra för rea!








Nu ska jag hoppa lite i sängen, fluffa kuddar och titta dvd.
Man måste passa på att lata sig lite för imorgon blir det tuff jobbdag innan gemensam samling för middag på Limone (jättegott italienskt). Sen kan man ana att alla killkollegor vill till Bishops och där vet man aldrig hur sent det blir :)




Ha det gött!
...för så säger man i Göteborg :)




10 kommentarer :

  1. Vad härligt med Rea. Hoppas att den kvastår när jag kommer till Västerås. Tågbiljetterna fick jag idag. Tyvärr låg hotellet som jag ska bo på en bit från stan noterade jag :-(

    Ha det jättetrevligt!

    SvaraRadera
  2. Halloj på dig i Gurkstan!
    Sängen ser riktigt skön ut, alltid lika roligt att se vad som väntar när man kommer in på rummet..Du måste bara gå/åka till Tullhuset, min kompis Anna som bor i stan brukar handla där. Skitsnygga grejer..Själv sover jag någonstans i Vasastan imorgon..undrar hur det rummet ser ut?! Fina fynd du gjort, hoppas du sover gott i natt, kram Tina

    SvaraRadera
  3. Åh en sån fin väska! Den ska jag också spana efter. Vad skoj med fynd :)

    Hann aldrig fråga F om var den där braiga butiken med Lexington och Day låg innan han smet iväg på träning, men jag kollar och återkommer.

    Ha en bra vecka nu. Kram!

    SvaraRadera
  4. Googlade och hittade!
    STORE | Kvareteret IGOR Vasagatan 25 Västerås

    Happy rea-hunting! Kram ;)

    SvaraRadera
  5. Hihi, det låter som att jag har ett litet shoppingstråk att följa imorgon med :)
    Ska absolut titta in på STORE. Tullhuset besökte jag idag och gillade verkligen inredningsavdelningen. Sen låg ju Tullhuset så fint vid vattnet (fast det var lite mörkt när jag var där).

    Cissi, det fanns fler sådana väskor kvar och om du vill kan jag köpa en till dig. Man kunde ta på öppet köp.... :) Kollade ni Solsidan? Jag kände faktiskt igen mig lite... tycker att det är jobbigt att prova i affären och lämnar hellre tillbaka.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilka toppendagar du får med härlig shopping:) Menar du att du köpt Lumene´s kräm såå billigt? Den har ju jag köpt för ett betydligt dyrare pris ju!! Suck...

    Ha en forsatt trevlig vecka!
    Kram från mig

    SvaraRadera
  7. Åhh du är i mina 'neighbourhoods', jag bor i utkanten av Västerås men det finns ett och annat guldkorn i stan att kika på, beror lite på vad du är ute efter och hur länge du är i stan! =) Finns några mysiga småbutiker som ligger i utkanten av stan, mina favvisar Design and countryhouse på Nordanby Gård och country design på Humlegatan =) och Affair, och Primadonna..

    SvaraRadera
  8. Åh, snällis! Köp! Köp! Funkar den inte kan jag alltid lämna tillbaka - spara kvittot bara.

    KRAM!

    SvaraRadera
  9. Låter som du haft det gott!

    Tack för söta hälsningar hos mig!
    Kram J

    SvaraRadera
  10. Jadu halva reapriset-rea är en kul rea. Många gånger är det så utplockat men ibland ska man ha tur. Precis som du hade ;) Är i Västerås ca en gång i månaden bara så jag har lite långt till Lindex. Men tack för tipset ändå! Ha en fortsatt trevlig dag! Mvh Anna

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥