tisdag 4 januari 2011

Hytte i tiden

Alla foton: Sköna hem

Mysfaktor no.1!
Här skulle jag gärna sova över. Jag har ibland lite fördomar mot timmerstugor men det här fritidshuset på norska Østlandet, ritat av Anders Hokholt, blev jag verkligen kär i.





 Godmorgon!



 Hoppas att ni haft en bra start på dagen! Jag har letat inspiration för det pågående fixa-hallen-projektet. Visst är det svårt att få till praktisk förvaring, belysning och välkomnande allt på bara några kvadrat! Planen hittills är att ha garderober och en sittbänk med förvaring, några downlights och en rejäl entrématta så att man inte drar in allt grus..... hur har ni fått till det hemma? Tips? Att tänka på?







I sökandet efter vackra entréer hittade jag det här härliga reportaget i Sköna Hem och fastnade direkt. Det känns rustikt och varmt utan att bli det minsta instängt.




 




Jag säger bara lovely!

Kram, kram



.

2 kommentarer :

  1. Otroligt härliga bilder på ett härligt boende! "Uphottad" timmerstuga om du förstår vad jag menar!? Håller med dig om att entrén verkligen är stilig.

    Tips, ja stor plats och välkomnande är väl a och o. Vi som har barn har ju en hel del bra förvaring för vantar och mössor och dyl.
    Men för min egen del så är det viktigast med en bra hängare för mina väskor och det har jag fått av min man som köpte en snygg hängare som det står BAG på med tre krokar!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Snygga hyttor du hittat bilder på!
    Hallen är så viktig tycker jag, jag vill gärna att gästerna ska känna sig så välkomna som möjligt när de kommer...något att sitta på, bra ljus i tak och mysbelysning mm...
    Kram Tina

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥