söndag 19 december 2010

Jamie's winter salad

Foto: IKEA



 Visst ser det inbjudande ut!




Hoppas att ni sovit gott! 
Här hemma har vi just inventerat porslin, för att se att vi har tillräckligt inför nyår. Man kan tycka att man skulle ha dubbelt av allt när man just slagit ihop två hushåll, men så verkar det konstigt nog inte ha blivit. Mycket skumt, finns det kanske en ouppackad låda någonstans....


Mitt receptletande fortsätter och ett nytt huvudrättsalternativ är Basilika och parmesanfylld rödtungsrulad med vitvinssås, marinerade grönsaker och pomme duchesse. Kanske med det här vinet till:







Det är så himla kul att leta recept och det känns som att det nu är så lätt att få inspiration. I mataffärerna finns receptblad, nätet är späckat med olika kocktips och sen finns ju TV. Häromdagen såg jag Jamie Olivers julprogram och hittade sen hans recept på vintesallad som jag ska testa. Kan vara gott att bryta av med i mellandagarna, efter all julmat.




Foto: IKEA


 Nu väntar lite kaffe innan man ska ge sig ut i snön och skaffa snöre, lackstämpel och etiketter till julklapparna. Sen ska jag äntligen posta julkorten :-)



Ha det fint så länge!



1 kommentar :

  1. Ahh, en bourgogne kommer att sitta fint till..

    Kram Tina

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥