måndag 15 november 2010

Kungsmässan

header




Hej tjejer!
Har ni haft en bra helg?




Jag har helt annammat villalivet och med det följde i helgen ett obligatoriskt besök på Kungsmässan i Kungsbacka. Killen kommenterade att det nog bor många hemmamammor i Kungsbacka för överallt såg man modemedvetna ladies med söta barn och tonårsdöttrar. Det fick mig att tänka på de shoppingturer med fika jag och mamma haft och plötsligt längtade jag massor efter min mamma.



Jag tyckte att Kunsmässan var kanon, inte för mkt folk och flera jättefina och roliga butiker. En som jag absolut gillar är Tom Joule, varifrån bilden ovan kommer. Nästan tvärs över ligger en annan godbit, Melrose Co. där de har äkta godbitar i form av cupcakes och macarons från Liten kaka.









Riktigt härlig bild från Liten kakas hemsida!
Mums




Jag har själv provat att göra macarons tillsammans med vännen C och de blev väldigt smarriga ( om än inte fullt så jämna och släta som de man köper ;) ). Blev rätt sugen på att göra dem snart igen. För er som också gillar små söta madelbeskvier à la France kommer här ett bra recept!




Bild från Thesweetestoccasion
 





Ha en fin kväll!
Kram, kram





1 kommentar :

  1. Hej!
    Åh vad kul att du hittade till mig, varmt välkommen tillbaka!
    Jättefin blogg du har, härlig blandning!
    Jag kommer tillbaka, ha det gott!
    /C.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥