måndag 4 oktober 2010

Kanelbulledagen







Idag är en dag helt i min smak för det är  Kanelbullens dag! Killen och jag förberedde kvällens bak redan igår genom att gå och handla. Nu väntar jag bara på att han ska komma hem så att vi kan sätta igång. Jag älskar lukten av nybakt. Hemmet känns genast mycket mer inbjudande och jag förstår varför mäklare kan ta till det knepet för att spekulanter ska bli mer köpsugna.



 Halloj sköna eftermiddag!



Tänkte först testat ett av Leilas recept med lite limesmak och glasyr, men ångrade mig sedan.... det är ju så gott med helt vanliga gammaldags kanelbullar med mjölk till. Eller varför inte med en kopp varm choklad? Jag har börjat byta ut kvällsteet mot just varm choklad då och då. Man somnar bättre och så har man ju hört att det är nyttigt med choklad :-) 



Jag älskar att baka och känner mig alltid så pysslig när jag gör det. 
Det enda jag ibland saknar är ett lite större kök kanske som något av dessa från Elle Decor....







Ha en mumsig kanelbullekväll!
Kram



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥