fredag 3 september 2010

På tal om tv-serier



Jag kanske har hittat vad jag söker!
Kanal9 ska börja sända en ny serie: Rizzoli & Isles som jag hoppas kan bli en skön längta-till-på-TVn-grej. Jag kommer iaf se första avsnittet som har premiär söndag 12 september.





THE PLOT

Jane Rizzoli är kriminalaren som aldrig ger upp. Maura Isles är rättsläkaren som alltid ser diagnoser och defekter först, sedan personen. Tillsammans sätter dit Bostons mest ökända brottslingar.

De växte upp under helt olika ekonomiska förhållanden och är varandras raka motsats. Jane Rizzoli, den enda kvinnan på Bostons mordrotel, är en tuff och våghalsig polis med en hård fasad (förutom mot Maura), en överbeskyddande mor och en bror som hon spöar i basket. Maura Isles trivs ofta bättre med de döda än med de levande. Hon är alltid oklanderligt klädd i designerkläder och hon jobbar på att hålla tillbaka hennes tendenser att diagnostisera människorna hon möter, inklusive hennes dejter.

Trots sina olikheter är Jane och Maura bästa vänner som alltid stödjer varandra. Tillsammans har de en fantastisk förmåga att jobba tillsammans för att ta reda på 'vem som gjorde det' och 'hur gjordes det' i några av Bostons mest komplexa brottsfall.
 
 
 
 
 
 
Men nu blir det snart bio! MicMacs av Jean-Pierre Jeunet, som gjorde Amelie från Montmartre och Alien Resurrection stundar 21:10. Jag har inte hört så mycket om filmen, men tror absolut att den är bra. Jag älskade Amelie och Alien är ju tuff. Dessutom är det så mysigt att gå på bio en fredagskväll


Ha en skön kväll!
Vi hörs imorn, då det är härlig ledig lördag

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥