torsdag 2 september 2010

Den kära kaffetåren







Har ni sett lyckan människor kan känna när de tar sin första slurk kaffe eller äntligen sätter sig med en kopp te? Denna kaffe- och fikakultur är så djupt rotad i våra hjärtan och har en självklar plats både i hemmet och på arbetsplatsen. Min farmor, som nu inte längre finns, brukade dricka ur små fina kaffekoppar medan farfar hällde ut kaffet på fatet och använde sedan en sockerbit för att suga upp det svarta guldet. För mormor och morfar kan det vara så att kaffestunden är en av de absolut bästa stunderna under dagen.


Jag själv vande mig inte vid kaffe förrän för några år sedan. Första gången det smakade bra var när jag fick en espresso efter maten på en skum restaurang på Azorerna :) Men sedan dess är jag fast och det är då inte konstigt att jag uppskattar Kardemumma, som sprider ljuvliga dofter av nymalet kaffe och choklad ända ut på gatan. Det är sådana små enkla saker som en god doft på hemväg från jobbet som kan förgylla kvällen!




One of my favourite cups of morning tea



Ha en skön kväll!
Kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥