söndag 1 augusti 2010

Hemma igen!


Kaffe, polly och min egen soffa = Lycka!

Har ni det bra denna söndagskväll?


Det har varit så otroligt skönt i Farhult att jag inte kunde föreställa mig att jag skulle bli så glad av att komma hem. Jag har varit hemma en liten stund och börjat titta på bilderna från den gångna veckan -så himla fint det var ändå!

Det känns som att ljuset i Skåne är annorlunda mot det hemma. Måste vara all sand :)



Stugan låg helt nära stranden så det blev till en vana att ta en kvällspromenad ned längs gatan och sedan längs stranden tillbaka. På vägen fanns en lekplats och man kan väl aldrig bli för gammal för att gunga?



S och M kom på besök. 
Det är väldigt mysigt att med vänner och vin sitta ute och bara prata tills solen går ner och man måste tända levande ljus för att se varandra.


Några andra kvällar träffade vi killens föräldrar och jag fick se mammans trädgård, vilken var jättevacker! Förutom massor av blommor i alla färger fanns även en avdelning med hallon, jordgubbar, vinbär, sallad, potatis och mycket mer. Det riktigt kliade i fingrarna av odlarlust.




Killen och jag ute vid Ransvik nära Kullens fyr. 
Hela halvön är ett naturreservat, som var superfint. Vi var där två gånger och dagen då fotot ovan togs blåste det massor och vågorna piskade mot stranden.



Visst är det vackert med sädesfält som böljar i vinden!

Vi åkte runt en hel del och besökte bl.a. Helsingborg, Ängelholm och Höganäs (herregud vilken farlig outlet!!!!) så det var skönt att avsluta dagen med att strosa längs fälten.


Men nu är vi ju tillbaka i stan och ska njuta av allt den har att erbjuda. Imorgon blir det sängletande. Killen behöver en extra lång, hårdare säng och stackarn får jätteont i ryggen när han sover i min mjuka 60-kilos-tjej-anpassade. Måste fixas ♥


Ciao så länge!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥