fredag 2 juli 2010

En kväll på landet ♥

Så kändes det igår när jag tog bussen ut från stan och för att hälsa på vännerna S & J. 


 De bor i ett stort härligt hus med sin busige lille son E och väldigt lilla fina dottern L, som var så snäll och glad hela tiden jag var där. De hade påbörjat sin semester och den sköna avspända känslan smittade med råge av sig på mig med. Jag vill också ha semester nu!!!

När man kommer på besök till barn är det så himlans roligt att ha med sig en present för de blir ju alltid glada! Den här gången gick jag till BR-leksaker och utanför stod korgar omringade av barn. Hmmm, tänkte jag... det måste ju vara något roligt i dem! Och vid en korg stod en liten kille, ungefär lika hög som E, och tummade trånande på en vattenpistol. En sån fick det bli och E blev nog rätt glad för han började använda den med en gång.

Först var han så fint försiktig och använde den för att vattna blommorna och skjuta prick i barnpoolen, men det dröjde inte länge innan han kom på att det var väldigt kul att sikta på oss och försöka pricka. Som tur var stod han för långt bort och orkade inte riktigt trycka så hårt på avtryckaren så att strålen nådde oss :)




Sist jag var på besök lärde jag E ( som tidigare bara lekt med bollar på golvet ) att kasta studsboll mot vägg. Inte helt genomtänkt det heller! Så nu undrar jag vad jag skulle få om jag fick barn....ett trumset kanske? :)

Det var supervarmt igår och vad passar inte bättre än en paus i hammocken innan lite melon och glass som svalka.




Sen blev det grillning ( J fixade väldigt goda köttbitar, korvar och massa majs :) ) och som alltid när man har roligt går tiden väldigt fort och det kändes som att bussen tillbaka till betongdjungeln kom alltför tidigt. Men det är bara att säga:

Au revoir et à bientôt mes amis! 
Vi ses snart igen ♥

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥