söndag 18 juli 2010

Drömmen om en altanoas

Nu när det är så varmt längtar man mer än någonsin efter huset. 

Har suttit en stund och surfat på inredningssidor och hittat massor av inspiration. Undrar om någon av alla dessa stilar kan bli bra till huset....


Foto: Pottery Barn

Svala neutrala färgtoner är alltid vackert och lätt att kombinera med det mesta. 

 Foto: Pottery Barn

Men å andra sidan är lite mer färgglatt också härligt och kan ibland se mer inbjudande och varmt ut.


Foto: Sköna Hem

Den här bilden kommer från ett Hemma-hos-reportage och ser jättefint ut. Jag blev lite påmind om mormor och morfars sommarstuga i Fjärås, där de hade mycket rottingmöbler.

Köket i samma hem som bilden ovan är också himla fint.
 
 
 Foto: Sköna Hem
 
 Det är vackert med svart och vitt och en stark accentfärg som cerise. Dessutom tycker jag att det är väldigt mysigt med lite lantlig känsla.
 
 Foto: Sköna Hem
 
Himla fint med mycket grönska runt och på altanen. Fast jag kommer nog att med mina ännu obeprövade odlarfingrar försöka få till mer blommor i olika färger. 
 
 
Nu blir det snart en utflykt någonstans söderut, kanske Skårs Gård. 
 
 
Ha en skön dag!
Kram
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥