måndag 23 februari 2015

Utflyktslängtan








Måndag.

Som vanligt tycker jag att helgen har gått alldeles för fort och jag önskar att jag kunde snabbspola mig tillbaka till solsken, trädgårdsfix och familjetid. Det är så stor kontrast mellan vardag och helg att måndag förmiddag alltid blir lite märklig. 

En fin sak i helgen var att vi hade barnvakt. Mamma och pappa (numera mommo och moffa för alla i familjen - visst är det lustigt att även jag kallar dem det?) passade Viktor så att M och jag kunde ha egentid med Sebastian och vila lite. Så vi slappade och tittade på filmer och kort på Viktor när han var mindre. Och när jag kom till mappen "Borås djurpark" fastnade jag lite extra. Jag minns att vi varit så spända av förväntan på att se vad V skulle tycka om alla djuren och såg så mycket fram emot att se honom tulta runt på grusgångarna. Vi borde kanske ha anat att det inte skulle bli riktigt som vi tänkt oss för så blir det ju sällan med barn. Och mycket riktigt. Det lillskrutten gillade bäst var duvorna i kön till att få komma in till parken. Väl inne var han inte alls särskilt imponerad av något utom glassen innan vi åkte hem.

Men det var en fin utflykt ändå och till sommaren kommer vi att vara lika förväntansfulla med både Viktor och Sebastian. Utflyktstider, det är härliga tider det!

.KRAM OCH HA EN FIN DAG.Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 kommentar :

  1. Jag håller med, utflykter lite då och då muntrar upp tillvaron :) Vi gjorde en till Örebro i helgen och det var riktigt mysigt. Bara det att få med alla barnen samtidigt på nånting som alla tyckte var roligt.. Det är inte alltid så lätt, men den här gången blev det bra:)
    Borås djurpark åkte vi till ofta när jag var barn, för vi hade kusiner vi hälsade på som bodde i närheten. Barnsdomsminnen :)
    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥