tisdag 9 december 2014

Ett julpimpat fönster



Har ni sett att solen skiner?

Det går knappast att missa eftersom det känns så otroligt ovanligt just nu. Men det gör att allting blir vackrare. Solljuset får frostkristallerna att glittra och bäddar in hela huset i ett lite magiskt sken.

Särskilt vackert tycker jag att årets julfönster blev. Den nya husregeln säger att ett av fönstren får pyntas hur mkt som helst så det har vi gjort. Fast så galet blev det inte ändå tycker jag - några keramikkottar, ett par träfåglar och diverse stjärnor utgör det hela och jag gillar massor!





Har ni något favoritpynt eller tips på hur man kan göra fint?

Jag är personligen helt kär i Att vara någons frus Drömmen och allt de gjort där. Fantastiskt stämningsfullt och vackert! Sen kan jag ju inte låta bli att frälsas lite av Ernst såhär i juletid. En del av det han gör är helt galet, men vissa saker träffar mitt i prick och jag blev hur sugen som helst att testa flera av de saker han lagade i årets första avsnitt.

Kram till er!Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 kommentar :

  1. Blev fint i julfönstret tycker jag. Ja, solen är vi inte bortskämda med direkt!
    Har inget speciellt julpynt som ska fram eller har jag det? Man tar fram lådan och packar upp....

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥