torsdag 12 december 2013

Beskrivning på julbollar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Äntligen torsdag!

Min favoritdag i veckan. Och just idag ska Viktor och jag snart packa in oss i bilen för att åka söderut till mitt jobb och hälsa på. Det känns som att det var evigheter sedan jag såg alla så det ska bli jätteroligt. Hoppas bara att Viktor inte är sådär sur som han varit de senaste dagarna. Man vill ju gärna att kollegorna ska tycka att han är söt och fin.

Men...det var egentligen inte jobbet det här inlägget skulle handla om utan julbollar.
Så här kommer den alltså, den utlovade beskrivningen på vad som kanske är årets finaste gör-det-själv-pynt. Håll till godo!



Börja med att välja något fint papper och klipp ut åtta stora och två små cirklar.
Jag använde tapetstuvar och måttade ut med frukostskålarna.



Vik de stora cirklarna först en gång på mitten och sen en gång till så att de blir en fjärdedels cirkel.
Limma fast fyra stycken på en av de små cirklarna och gör sedan detsamma med de andra fyra.



Fortsätt sen med limtuben och limma fast de små cirklarna i varandra.
En bra sak att tänka på är att "midjan" ska löpa åt samma håll på de två bolldelarna.
Nu är det snart klart, bara ett litet moment kvar...


Veckla ut viken och limma fast dem i varandra i ändarna så att de håller formen.
Sen kan man alltid sätta ett snöre i ena änden.

VOILÀ

Provided with love specially for you Postadress Torslanda!

1 kommentar :

  1. Åh TACK!!!! Jag blev så glad när jag såg rubriken på ditt inlägg i mitt flöde och klickade in direkt :)
    Tack fina du!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥