onsdag 8 maj 2013

Bebisbubblan



Man har hört om den, men det är först nu jag förstår vad den innebär. Bebisbubblan.
Efter förlossningen gick vi in i den totalt och det är först nu vår lilla familj börjar titta ut igen.

Viktor föddes i Varberg fredagen 26:e april, klockan 19:32.
Lycka är bara förnamnet och livet var fint trots att vi var rätt omskakade och mörbultade (ärligt talat, det där med att föda är döjobbigt och inte alls sådär rosafluffigt och underbart som vissa säger).

Men sen inleddes rond två.
Vi tyckte inte att han den lille, med de finaste av öron och tår, verkade må bra. Prover togs och stödmatning sattes in innan barnläkaren tillslut sa att vi skulle åka till neonatal i Halmstad för att Viktor hade höga infektionsvärden och lågt blodsocker. Pang! Så satt jag och hjärtat i en snabb ambulans med Magnus på följe till ett nattbelyst sjukhus där allt nog skulle bli bra.

Och det blev det!

De var superduktiga i Halmstad och Viktor tillfrisknade från den lunginflammation han hade.
Så nu är vi hemma och allt är lugnt och fint. Mammahjärtat svämmar över av ömhet och ödmjukhet inför det nya lilla livet som ligger och snusar så rofyllt bredvid. Att man kan älska dem så mycket och så fort går knappt att förstå och jag blir helt överväldigad av alla känslor och gråter titt som tätt för allt och ingenting.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Så måste jag bara tacka för alla kommentarer och fina hälsningar! Jag läste dem efter hand de trillade in och blev så glad och rörd av er omtanke. TACK. Men nu är det dags för amning och jag ska försöka att spräcka bubblan för blogginlägg lite då och då. Men tills dess får ni ha det så bra!

.STOR KRAM.

8 kommentarer :

  1. Åh, vilket litet underverk han är! Jobbig start han fick med lunginflammation men tur att det löste sig snabbt!
    Något rosa fluff märkte jag aldrig vid mina förlossningar. :) Har aldrig förstått de som säger att det är en så häftig upplevelse?? Det häftiga kommer sen när allt är klart.

    Ha en toppen dag och njut av er bubbla!
    kram Kia

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att läsa att allting gått bra - och vad fin han är. Hej Viktor! Och grattis föräldrarna. Ett litet fantastiskt underverk. Förstår att det är mycket känslor som snurrar. Jag kan fortfarande titta på mitt lilla underverk och undra vart hon kom ifrån.
    Det här med förlossning var inget rosa fluff tyckte jag, haha, det har vi ju prata om. Just den delen skulle jag gärna skippa.
    Vill gärna ringa och prata lite om allt detta stora fast väntar ett tag.
    Njut bebisbubblan! Kram till er alla.

    SvaraRadera
  3. Så skönt att allting har gått bra ändå i slutändan, och att det fortsätter så! :)

    SvaraRadera
  4. Helt underbart! Skönt att han mår bra igen och att ni kan njuta av tillvaron. En underbar tid som inte kommer tillbaka, så stanna du kvar i bebisbubblan med gott samvete!:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Halloj i bebisbubblan! Klart du ska stanna där så länge du bara kan. En fantastiskt fin liten Viktor ni fått och med den starten kommer han att bli stark. Rosafluff!?!? Neeeej, men turligt nog glömmer man så fort när de små underverken ligger där på magen, ler.
    Ni har en fantastisk tid framför er, njut av den och din lilla familj.
    Kram Lotta❤

    SvaraRadera
  6. Det finaste man kan uppleva, om du frågar mig. Kärlek, så mycket kärlek. Njut bara njut av bebisbubblan.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  7. Viktor, vilket fint namn er fina pojke har fått! Vilken tuff start ni fick men skönt att det har gått bra. Tänk ändå vad fantastiskt det är, att man som mamma och pappa direkt känner av om nåt inte är helt ok med ens barn. Det finns ingen som känner sitt barn så bra som man gör som mamma, inte ens pappan....det kommer du att märka många gånger i olika situationer. Njut av bebisbubblan!
    Sköt om er!

    Kramar Jessica

    SvaraRadera
  8. mamma/mormor11 maj, 2013

    Vad fin han är. Det är något inom mig som känns varmt och härligt när jag tänker och tittar på Viktor.

    Hoppas ni har en skön dag och att ni kan njuta av vårsolen.

    Längtar tills vi ses,

    kramar till er alla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥