torsdag 12 juli 2012

Fler helgpics



GODMORGON TORSDAG

Jag tänkte att jag skulle visa lite fler bilder från den otroligt sköna Skånehelgen.
Det är ju lite så i bloggvärlden, att man gärna tipsar varandra om guldkorn i form av saker och platser att köpa och besöka. Magasin 36 i Höganäs är ett sådant korn som jag har läst om hos andra bloggare och länge varit nyfiken på att besöka. Sagt och gjort. Vi följde skyltarna och så förstod jag vad ni andra menat. Kort sagt är Butiken en oas för alla som gillar TineK, keramik och kläder à la Maison Scotch. Mysigt med andra ord!


Så på hemvägen gjorde vi ett snabbt stopp vid stranden vid Klitterhus (dit vi först tänkt åka nästa helg men som nu är ändrat till Helsingborg och Ven - håller tummarna för fint väder). Just där och då hamnade jag så i den där sköna sommarmoden som innebär att man hela tiden är nöjd med att vara exakt där man är och ogärna förflyttar sig, men när man väl gjort en förflyttning är precis lika nöjd med nästa ställe. Visst är det ett skönt läge? Det gjorde hur som helst att jag motvilligt lämnade Ängelholm men även var hur glad som helst över en fika i Halmstad.

Åh, back to business och lite jobb.

.HA EN FIN DAG.

11 kommentarer :

  1. Nämen, att vi inte möttes där då!!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Jasså minsann, du är här nere i trakterna! :)
    Jag jobbar ju i Helsingborg och bor ungefär 3 mil söderom, mitt ute i ingenstans. :)
    Men trots att jag är i Hbg varje dag och därmed ganska nära Höganäs, så har jag aldrig varit på Magasin 36. Men nu har jag läst om det, precis som du säger, på flera bloggar och tror nog det får bli en tripp dit snart. Ser ju underbart ut!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt, ha fortsatt roligt! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag vill önska dig och din kanon fina blogg en trevlig sommar. Jag vet att det är en vecka kvar till min semester men vill ända springa in och önska dig en glad sommar.
    Det blir ju lite glesare mellan kommentarerna, men vill medd att jag lovar att komma tillbaka efter ledigheten.
    KÄRLEK till dig!!!

    SvaraRadera
  5. Magasin 36 vill jag också besöka. Verkar finns väldigt mycket fint:) Var i Höganäs förra sommaren men vet inte om butiken fanns då, annars missade jag ju helt klart nått;)

    Hoppas du har en fin dag /Kram

    SvaraRadera
  6. Alltså ska du till Ven denna helgen? Jag är där på bröllop på lördag!!
    För övrigt kan jag bara instämma i dina hyllningar, älskar alla de platserna du visar!
    kramen!

    SvaraRadera
  7. Lovely helgpics. Verkligen. Några ljuvliga ställen du besökt. Jag hoppas också på en tur till Ven någongång i sommar. När solen skiner. Kram.

    SvaraRadera
  8. Av bilderna att döma så tror jag bestämt att jag också vill ta mig dit :-)

    SvaraRadera
  9. Ja, Butiken är så underbar! Jag var där idag och njöt!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder, den översta är ju underbar! De andra också för den delen. Tack för tipset!
    FÖr ett tag sedan hade du ett inlägg om Rabens Saloner, då hade jag inte sett det klädmärket innan. Idag har jag köpt mig några godingar, så Tack även för det tipset!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Jag vill också dit! Tack för en bra blogg

    Kram Johanna

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥