onsdag 14 september 2011

När man jobbar hemifrån...




Det finns vissa stora fördelar med att ibland kunna jobba hemifrån. 
Man kan få gott kaffe precis när man vill (ofta) och man får lugnet och ron att kunna försjunka i något utan att bli avbruten. Man har det rätt bekvämt i soffan, sängen, arbetsrummet eller var man nu jobbar bäst och man kan spana byggjobbare som kämpar på med glada grannarnas tillbyggnad.


Eftersom jag har knappt en timmas pendlingstid gör hemmajobb även att jag sparar nästan 1,5 h. Bra matematik tycker jag (nästan lika bra som den som säger att man tjänar mer ju mer man fyndar på rea) och har bestämt mig för att ägna den intjänade tiden till att trotsa vindarna och ta en långpromenad. Jag behöver verkligen komma ut och få luft och kan knappt vänta tills det är dags....och då kom vi direkt in på den största nackdelen med hemmajobb - att man ibland lockas att sluta tidigare och därmed inte alls tjänar nån tid :D





Men idag ska jag minsann köra på ända i mål.
Så nu drar vi igång eftermiddagspasset, eller hur?
Kram, kram

3 kommentarer :

  1. Skönt att jobba hemifrån ibland, även om det är ganska mycket som kan distrahera....iaf mig :-)Jag är ledig idag med lilleman så vi har läst böcker, byggt bilbana och bakat äppelkaka. Nu sover han så nu ska jag ta en kaffe och kaka och gotta mig lite själv innan resten av grabbarna kommer hemrusandes från skolan.

    Stora kramen /Jessica

    SvaraRadera
  2. Ja det är lyx, önskar jag kunde... Men som förskollärare går man på schema... Men jag ska inte klaga, jag är ledig en dag i veckan :)

    Men va skönt du ser ut att haft det :)

    SvaraRadera
  3. Känner också precis så. Särskilt med kaffet.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥